Става дума за нормални изисквания на здравия смисъл. И децата знаят, че преди да режете, не е лошо да измерите какво ще режете.
Част от Закона претендира да транспонира, тъй като тази директива вече е транспонирана, това е директива 54 от 2009-а година за минералните извори и води. Но се прави по начин, по който е доста съмнителен. Има голяма неяснота в използваните термини, което в крайна сметка поражда перспектива за изземване на ресурс от вече разработени находища на минерални води, нарушаване на интересите на инвеститорите и, разбира се, нарушаване на интересите на потребителите, затова има такава реакция.
Станчев посочи някои от проблемите:
Аз опитвам да направя един анализ, той вероятно ще бъде публикуван тази седмица, ще го изпратя на трите комисии, които вече са го разглеждали. Част от нещата, които забелязвам в този законопроект - специално по административните разходи по неговото прилагане, усложняването на процедурите и т. н. вече са коментирани от Министерството на здравеопазването на равнище комисии. Онова, което остава да се направи и аз съм го направил поне до този момент, е да се оценят вредите за инвестиции и риск за работни места. Тези щети, ако може така да се каже, не са съвсем тривиални, според мен.
Примерно инвестициите са под риск, работни места са под риск, бюджетът е под риск. Само за миналата година над 70% от фирмите, които бутилират минерална вода, имат съществен принос към Бюджета и той е за над 85 милиона. За целия отрасъл това означава, че за миналата година вероятно приносът към Бюджета е към 110 милиона, а целия отрасъл се оказва по някакъв начин засегнат.