Тъжно ми е, че все си говорим постфактум и когато нещо се случи, анализираме грешките. Нормативната база за безопасност е на повече от 10 години. Там всичко е регламентирано. Както и в Закона за движение по пътищата, всичко е ясно и като се случи нещо, се чудим защо се случва. Всички документи са разписани, всички ги знаем, но вярваме, че на нас не може да се случи. Смятаме, че нещата са прекалено бюрократични, каза инж. Кенарев.
Той обясни, че преди да се намеси държавният контрол, има строителен надзор .Той следи безопасността. По идея задълженията му са да оказва натиск, за да се спазват изискванията. Правилата трябва да се спазват. Ако ти не се пазиш, няма кой да те пази. Има изисквания, които са разписани. На повечето обекти личи някакво старание. Когато се бетонира, например, се опъват ограничителните ленти. Има и предупредителни табла. Само че като че ли все още всичко е само за пред проверяващия.
Поне половината от инцидентите могат да се избегнат. Това е задължение на наздзорната фирма – има човек на обекта, който отговаря за безопасността. Но всички по веригата трябва да си вършат работата, подчерта инж. Стефан Кенарев.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.