Авиокомпаниите трябва да осигурят храна и напитки на пътниците, когато полетът им закъснява или е анулиран заради метеорологични условия, припомни в предаването "Хора, пътища, автомобили" ръководителят на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов. Ако полетът се извърши на следващия ден, нощувката също е за сметка на авиокомпанията. При проблеми с полета заради лоши метеорологични условия като обилен снеговалеж, пътникът няма право на обезщетение:
Ако закъснението надхвърли пет часа, пътникът има право да се откаже от полета, при което авиокомпанията трябва да му възстанови цената на билета, без никакви уговорки.
Има ситуации, в които авиокомпаниите не успяват да осигурят необходимата грижа за пътника, допълни Богомил Николов и обясни какво можем да направим:
Трябва да си пазим бележките за хранене и напитки или ако се наложи да отидем сами да си намерим хотел, пак трябва да вземем документ, като впоследствие можем да го представим пред авиокомпанията и тя да ни го осребри.