Приехме текстове, които ще могат да дадат по-голямата ефективност за борбата срещу корупцията. Това ще бъде част от изпълване на нашето законодателство със съдържание, което съответства на потребностите и желанието на българските избиратели и същевременно на Европейската комисия.
Крум Зарков от БСП обобщи:
Имахме различия. Законът е приет, това е хубаво. Хубаво е, че ще се изпълняват препоръки, но е време за резултати. Ние ще сме тук след няколко месеца, за да ви попитаме, къде са тези резултати? Ако тях ги няма, това ще е и заради този закон.
В коментар за предаването "Нещо повече" по "Хоризонт" журналистът Силвия Великова припомни, че президентът Румен Радев е посветил на закона цяло заседание на Консултативния съвет за национална сигурност, а е обещал да наложи и вето на законопроекта в настоящия му вид.
Стана ясно че е президентът вижда много притеснителни тенденции в този закон, които бяха видени и от много правозащитници. В този смисъл законът е важен, за да стане ясно дали той може да се окаже поредна възможност за посегателство на правата на хората или ще отговори на очакванията да се справи с корупцията
Самият нов орган ще е сбор от съществуващата Комисия за гражданска конфискация, Комисията за конфликт на интереси службата в ДАНС, посветена на борбата с корупцията
След като той не може да разследва корупцията, ще е някакъв "предорган" който ще трябва да подава информация на разследващите органи които се борят с корупцията. В България те се казват "Прокуратура", МВР и Следствие. Оттам дойде опасението заради някои допълнителни правомощия, които получи този орган който простичко би трябвало да се грижи за почтеността и интегритета на хората от висшия талон на властта, а именно правото да изисква прилагането на СРС. Едно притеснение от този закон е какво ще се прави с тази информация, когато законно бъдат подслушвани хората от васшия ешалон на властта. Вторият въпрос е какво ще се случи с медиите, защото органът няма да може да бъде сезиран с анонимен сигнал, но може да се самосезира от публикации в медиите. Представете си хипотетична ситуация - по много скандална публикация в медиите този орган се самосезира, оказва се, че тази информация не е вярна, само че засегнато лице има право, по този закон, да търси отговорност от медиите, публикували тази непотвърдена по различни причини информация...