Борис Бонев от "Спаси София" коментира темата в ефира на "Хоризонт до обед", като обясни, че внесеното от организацията предложение предвижда: Създаването на специална програма, по която всеки един от 24-те района на София да получи по най-малко 500 хиляди лева на година за ремонт на тротоари.
Причината да смятаме, че е необходима специална програма за тротоарите е, че в момента тази част от инфраструктурата е най-неглижираната, въпреки че трябва да бъде най-важната и най-обгрижваната, изтъкна Бонев:
Защото от всички участници в мобилността в един град пешеходците са най-уязвимите - в тази група попадат както малки деца, така и възрастни хора, така и хора със затруднена подвижност. Тези най-уязвими групи в момента много често са заложници на собствените си домове, просто защото няма как да излязат и самостоятелно да се придвижат в безопасност по улиците на София.
Бонев подчерта, че лошото състояние на тротоарната мрежа е проблем, който е особено остър в столицата, а в страната има достатъчно добри примери за качествена поддръжка на тротоарите:
Тоест, не можем да кажем например: "Ние в България толкова си можем". Защото има достатъчно много примери на други градове в България, които са се справили с този проблем. Давам като пример Стара Загора - там на практика много голяма част от тротоарите вече се оправени.
Това е тема и казус, който би трябвало да вълнува всички ни, защото в крайна сметка не всички сме шофьори, но всички сме пешеходци - всички имаме възрастни роднини, всички имаме малки деца или познаваме такива, всички познаваме трудноподвижни хора - за тях трябва да се работи, подчерта Бонев.
Той отбеляза, че сред причините за лошото състояние на тротоарите, някои от които дори наскоро са ремонтирани, е некачественото строителство, както и масовата практика автомобилите да бъдат паркиране по тротоарите.
Борис Бонев каза също, че всъщност от организацията не очакват общината да реагира на предложението им: Ние не очакваме отговор от столичната община, както за много от нашите предложения - там просто е стена от мълчание. Въпреки това ние ще продължим да настояваме, ще продължим по всякакви начини да искаме специална програма за тротоарите в София.
В ефира на "Хоризонт" Бонев алармира за лошото състояние на градинката до хотел "Рила". Той коментира и проблема за лифтовете на Витоша:
Общинското дружество "Въжени линии" ЕАД беше продадено, не концесионирано - продадено през 2007-а година с едно решение, което продаде и "Чистота Искър", части от "Софийски имоти" и още общински дружества. Така че това е продадено и няма как да се осъществява контрол, тъй като договорът е написан така, аз съм го чел, така че на практика нищо не може да се направи. Имам чувството, че купувачът си е написал договора и просто общината го е разписала - безобразна продажба.
Аз съм скиор, учил съм се да карам ски на Витоша и ми е изключително болно да виждам, че тази планина днес, въпреки близостта си със София, не се използва. А защо не се използва? Причините са много - предимно, поне лично моето мнение и аргументите и доказателствата, с които разполагаме - че на човека, собственик на "Витоша ски", безработният кипърец Георгиус Георгиу, така да се каже, му е по-изгодно софиянци да ходят в Банско.
Повече подробности чуйте от звуковия файл.