Изпълнителен директор на акционерното дружество Дунавски драгажен флот е Валери Иванов, който повече от 40 години работи във фирмата. Той разказва за това, което се случва в тази сфера на икономиката ни. Иванов е един от малкото хора на такава позиция, които назовават нещата с истинските им имена.
Аз никога не съм вярвал, че собствената ти държава може да те постави на колене. Има невъзможност да се добиват инертни материали от река Дунав, защото някой някога е решил да вкара 80% от водната площ на българо-румънския участък в "Натура 2000“.
В тази дълбока като Дунава тема изплува още един парадокс - Министерството на транспорта обявява обществена поръчка за драгиране на участък от реката и я печели варненска фирма, макар тяхната цена да е с 2 милиона лева по-висока от тази на консорциума, обединил драгажните предприятия от Видин до Силистра. Дунавци обжалвали, но напразно.
Министерството на околната среда и водите не е контролен орган, не е компетентен орган, който да контролира поддържането на река Дунав като транспортен коридор. Това обясни в интервю за предаването "12+3" по програма "Хоризонт" Айлин Хасан, експерт в отдел "Защитени територии“ в Дирекция "Национална служба за защита на природата“:
Река Дунав е важен транспортен коридор, но е и важно местообитание на редица редки защитени видове растения, животни и птици, включително и природни местообитания от европейско и световно значение. Именно поради това по река Дунав са определени до настоящия момент множество защитени зони, така наречените места от "Натура 2000“, които са включени в Европейската мрежа "Натура 2000“, като към настоящия момент техният брой е 34.