Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Д-р Ст. Константинов: Качествената медицинска помощ е важна, както и отношението към хората

| обновено на 24.01.18 в 10:22
Стефан Константинов
Снимка: БГНЕС
Днес в Университетската специализирана болница по онкология официално ще бъде открит "Център  за пациента". Като подчерта, че добрата медицинска помощ е изключително важна, но също така много важно е и отношението към хората, изпълнителният директор на лечебното заведение д-р Стефан Константинов разказа в ефира на "Хоризонт" как са били подбрани професионалистите, които ще работят в центъра, за да помагат на пациентите в тежкия период, след като чуят диагнозата "онкозаболяване".

Целта ни бе да съберем човечни хора, каза д-р Константинов:


Хората, които работят там, са психолози. Когато ги подбирахме, имаше един простичък въпрос: "Ако минете край леглото на пациент, който лежи и той има нужда да му се купи три етажа по-надолу, примерно, чай от барчето, вие ще отидете ли да го направите?".  Имаше психолози, които казаха: "Това излиза извън служебните ми задължения". Те автоматично бяха махнати от списъка на кандидатите. Хората, които казаха: "Разбира се, това ще го направим", останаха.


Уговорката с тези млади хора, които са там, е, че те няма да бъдат чисто психологически включени с тяхната професионална подготовка, но ще бъдат готови и отзивчиви да помогнат на всеки човек, който е потърсил помощ в нашата болница с всичко - с формация, с разговор, разбира се - най-вече с техните качества, но и с креативност как да запълнят времето им и да направят престоя им тук максимално близък до домашната обстановка. Това е основната идея, която не е нова за болниците по света, но в България сякаш тепърва трябва да си пробива път.


Д-р Константинов допълни, че работата на центъра ще бъде насочена не само
 към подкрепа за конкретния пациент, но и към неговото семейство:

Работното време е съобразено, така че да има винаги на разположение човек в по-късните часове на деня и се предлага възможност на роднини на пациентите - било то индивидуални, или на групи да провеждат психологическа подкрепа, психологически групови занимания, чрез които да се окаже тази психологическа подкрепа.

През последния четвърт век нещата в медицината много се промениха и диагнози, които звучаха равносилно на край на живота в днешно време са просто едни заболявания, които се лекуват, подчерта медикът:

Една част от пациентите, които идват в болницата, вече знаят за своята диагноза, а други тепърва я научават тук. Не искаме по никакъв начин работещите в "Центъра за пациента" да натрапват своето внимание, но те просто трябва да отидат при пациента и да кажат, че той има опцията да им се обади, да поговори с тях и да му окажат помощ.

Повече по темата чуйте от звуковия файл.  


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна