Мария Габриел обясни, че действащите 28 законодателства ще бъдат заменени от една ясна правна рамка, а предприятията ще имат по-лесен достъп до пазара на ЕС. Социологическо проучване показва, че 80% от европейските потребители не са сигурни дали техните данни са добре защитени, обяви министърът на Българското европредседателство Лиляна Павлова и допълни, че защитата на личните данни е топ приоритет.
Много често казваме – в Европа няма достатъчно стартъп компании, иновативни компании. Напротив – има. Факт е обаче, че в момента, в който те се разраснат, се преместват най-често в Съединените американски щати. Основната причина, защо не можем да ги задържим в Европа, е именно липсата на единната регулаторна рамка, която да им позволи да се развиват може би свободно – от една страна, и от друга страна, това е може би доверието или недоверието на потребителите, дали техните лични данни са добре защитени.
Председателят на Комисията за защита на личните данни Венцислав Караджов каза, че комисията е започнала кампания за разясняване на новия регламент:
Друга съществена промяна на реформата е нейния унифициран характер, т.е. едновременното приложение на правилата във всички държави-членки, включително и спрямо администратори, които не са установени на територията на ЕС, но обработват данни на европейски граждани като предлагат стоки и услуги на територията на Съюза. Надзорните органи на всяка държава-членка ще разполага с едни и същи компетенции, като споровете между тях ще се решават от специално създаден нов орган – Борд за защита на личните данни. Ще приема задължителни за надзорните органи решения по представени пред него спорове. Ще се обжалват единствено пред Европейския съд в Люксембург, независимо че крайното решение е постановено от местния надзорен орган.