Едно от основните качества, необходими на всеки ръководител, е създаването на уважение и доверие в служителите. За да спечели доверието на своите служители, ръководителят трябва да е морален и справедлив. Но, за да се радва на истинско уважение, а не на престорено, ръководителят трябва да направи и още:
На първо място един успешен ръководител трябва да притежава емоционална зрялост. Той трябва да е наясно със своите убеждения, със своите недостатъци, със своите самозаблуди, със силните си и слабите си страни. След като познава в такава добра степен себе си, той ще прилага същото отношение към своите служители, тоест ще знае много добре какво мотивира тяхното поведение, защото той трябва да е наясно с това. За да мотивира екипа си, той трябва да му посочи една ясна, постижима цел, и да накара хората да му повярват.
В стремежа си да успеят, някои ръководители прибягват до клюки и интриги, дори толерират това. Според Яна Кирова, не това, обаче, е успешният подход. Ръководителят не трябва да толерира интриги, защото рано или късно това ще придобие обратен знак и ще се обърне срещу него. Така сам ще се окаже в конфликти, които ще похабят както неговата енергия, така и тази на служителите. За да могат служителите да се фокусират върху своите задачи и да дадат максимума от себе си, ръководителят трябва да им осигури спокоен работен климат.
Важно е също да се спазва една уважителна дистанция между ръководителя и служителите, това респектира и по този начин се запазва личното пространство и на едната, и на другата страна. Ръководителят е овластен, и ако не е почтен и не е етичен, би могъл да се възползва от тези свои правомощия.