Икономически университет - Варна и Институт по медиация и извънсъдебно разрешаване на спорове „Итера“ организират обучение по водене на преговори за студенти. То е насочено към студенти от Икономически университет - Варна. Темите, включени в програмата, ще помогнат на участниците да идентифицират навреме конфликтните ситуации и ще получат инструментариум, с който да водят преговори уверено и с успех. Обучението има висока стойност за начинаещи предприемачи - както за комуникацията им с външни партньори, така и вътре, в екипа.Участието е безплатно, но с предварително записване.
Разговор с доц. д-р Андрияна Андреева - преподавател "Основи на правото" и "Трудово право" и Лиляна Савова - председател на Институт по медиация и извънсъдебно разрешаване на спорове „Итера“, модератор на събитието. Началото е в 11ч. в зала 446 на Икономически университет - Варна.
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
доц. д-р Андрияна Андреева: Това е резултат от сключен договор за сътрудничество между Центъра за медиация "Итера" и ИУ - Варна, което се случи в предходната 2017г. Тези обучения, които планирахме стартират с наши студенти, но поради големия интерес, който наблюдаваме сред тях, се планират нови инициативи и разширяване на обхвата на участниците в тези групи.
Разрешаването на конфликтни ситуации се налага непрекъснато в нашето ежедневие, какво трябва да знаем?
Лиляна Савова: В рамките на този меморандум, ние планираме едно популяризиране на медиацията в университетските зали. Преценихме това да има не просто информационен, но и практически елемент. Затова са ограничени и групите, т.е. те не могат да бъдат с повече от 40-сет човека.
Как да се осведомяват желаещите за участие в лекции по медиация занапред?
Лиляна Савова: Чрез сайтовете наИУ-Варна и страницата на "Итера" могат да се осведомяват за нови обучения. Ние обучаваме медиатори, правим такива сертифициращи обучения, за да се научат да извличат познания - какво стои зад поведението на отсрещната страна, т.е. какво кара човек да реагира по дадения начин? Учим се как да излизаме от стереотипните нагласи. Оказва се, че най-лесно е да се работи с младите хора, защото при тях липсват такива нагласи. Показва го работата ни с ученици от варненско училище. Медиацията си служи с много инструменти, с които да успеем да предвиждаме какво мисли ответната страна и какво е искал да каже с това поведение. Учим ги как да потърсят обратната връзка. Това са не само психологически техники, които ни дават възможност да комуникираме на друго ниво след това, дори и в собствените си семейства.