Макетите имат не само моделистка, но и историческа стойност, смята Петров, който изработва всички модели от военната ни и гражданска авиация. Правил е и модел на самолет така, както е изглеждал, докато го разрязват за скрап – на три части. В момента работи върху модел, който вече не е в активен летателен режим.
„В нашата авиация след Балканската война всичко е колоритно. Имали сме на въоръжение доста самолети от доста държави“, разказва Валентин Петров.
Казва, че няма значение дали самолетът е руски или френски, важното е да е красив и надежден. Следи процесите във военната ни авиация и казва, че чрез моделите си пресъздава част от българската авиационна история.
Станислав Петков от шестгодишен е запален по правенето на модели, не само на самолети. "МиГ-овете се възпроизвеждат трудно, защото имаме проблем с китайските другари, които правят моделите и не ги правят достатъчно точни", пояснява Петков.
Самият модел може както да пресъздаде как изглежда съответният самолет, така и дадено действие или събитие – например аварийно кацане. "Свързани сме с истинските модели по един или друг начин", допълва Петков. Убеден е, че нацията освен от юристи има нужда и от инженери, а любовта към техниката и физическата направа на неща се ражда в детството.
Още за майсторлъка да правиш самолети - от звуковия файл.