"Мисля, че нуждата от известна регулация е неизбежна. Позицията ми не е срещу липсата на такава, но също така смятам, че трябва да се внимава какво точно се въвежда. Смятам, че през повечето време регулациите включват правила, с които по-големите компании могат лесно да се съобразят, но това може да е трудно за малка стартираща фирма".
Зукърбърг защити бизнес модела на "Фейсбук" като в същото време призна, че външни компании са имали достъп до личните му данни. Той каза, че социалната мрежа ще премахне приложенията, които събират такива данни и не спазват закона, ако хората сигнализират за това.
В същото време от фирмата "Кеймбридж Аналитика" обявиха, че изпълнителният им директор Аликзандър Тейлър се оттегля от поста и ще се върне на предишната си позиция, свързана с технически проверки.
"В момента казусът с Фейсбук, около който се шуми, е малко прах в очите на самите потребители и на бизнесите. Всички тези неща, които от Фейсбук са правили и излизат наяве, те ги правят от години. Един такъв скандал, примесен с политика, разкри какво прави Фейсбук с данните на потребителите. /…/ Имало е много такива предишни „изтичания“ на информация, които са били пряко свързани с бизнеса, а не с политиката", коментира пред "Хоризонт" Стилиян Запорожанов, специалист по дигитален маркетинг.
Очакват се големи промени за бизнесите, не толкова за самите потребители, прогнозира Запорожанов. Очаква се спирането на достъпа до данни от трети лица, които Фейсбук не е оторизирал да ги използва. Специалистът смята, че социалната мрежа ще ограничи до максимум рекламите, свързани с политика. Бъдещето на социалните мрежи е да бъдат по-близо до бизнеса, не до потребителите, категоричен е Стилиян Запорожанов.
Още по казуса "Фейсбук" и какви промени очакват експертите - слушайте звуковия файл.