Йонко Иванов, който е преседател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка и заместник председател на Българското обединение на шофьорите, коментира темата в ефира на "Хоризонт", като изтъкна, че ползата от подобни акции е голяма, но:
"Негативното при тези акции е, че се правят само от Пътна полиция без присъствието на обществените организации, на хората, които са заинтересовани от темата " Пътна безопасност" и те са епизодични.
В Европейския съюз тези акции са последователни - на всеки три месеца, като обхващат цялото общество - всички, които са заинтересувани. Има някаква последователност и някаква градивност към покачване на изискванията и най-вече са със специалното участие на медиите. Защото по- важно е ефектът им да достигне до всеки един човек, който не се обезопасява със слагането на обезопасителния колан и да знае за проблемите, които ще се случат, ако той не спазва изискванията - и не само 50-те лева са важни, защото човешкият живот няма финансова стойност", каза Иванов, като подчерта, че усилията само на полицията и на медиите няма да са достатъчни, а определящо е да има разбиране от страна на обществото:
"Защото обществото е това, което всеки божи ден коментира помежду си и до него трябва да стигне идеята, че то активно трябва да участва в целия този процес, както е в момента обсъждането на новите проектозакони за движение по пътищата".
Експертът коментира и възраженията, които имат специализираните организации към обсъжданите нови законови текстове, които ще регламентират правилата за движение по пътищата:
"Първо, това е един доста нескопосано направен проект - като Закон за движение по пътищата, в който липсва нишката, философията за пътната безопасност. /.../ Разбира се, по-добре нещо лошо, отколкото нищо", коментира Йонко Иванов и посочи, че организациите, които той представлява ще поставят на обсъждане свои предложения за промени, като даде примери с някои безсмислени изисквания, заложени в новите проекти. "В стария закон имаше 190 члена, а в новия има 217. Ако смятате, че е това е облекчаване на водача......", коментира още Иванов. Във връзка с днешната акция той се обърна към шофьорите и пътниците, като апелира:
"Поставеният колан е спасен човешки живот. Не го подценявайте! Нека да се почувстваме като европейци и в автомобилите си и да спазваме европейските принципи. Тези колани на задните седалки са сложени, за да се използват - няма да ни натежи, но ще ни спаси при едно евентуално пътнотранспортно произшествие!"
Повече по темата чуйте от звуковия файл.