„Отдавна знам, че има много хора, които се интересуват от археология - някога са мечтали да станат археолози или имат деца, които мечтаят да станат археолози. В началото си мислех за някаква рубрика на тема археология - исках да имам мое темпо и теми, които са ми интересни…“.
Двете се познават отдавна, но едва наскоро решили да направят съвместен проект за популяризиране на находките. Сирма Александрова сподели:
„Не очаквахме видеото с монетата да направи такъв невероятен пробив в интернет. Знаехме, че е интересна монета и искахме просто да я покажем. Във времето това съвпадна с проблемите с името на нашата южна съседка. Този клип има над 1000 споделяния и непрекъснато, всеки ден нещо се говори“.
И преди „първата валута в света“, на която пише Македония, е имало монети в международен обмен, но тази е в голям мащаб, обясни Александрова. Тя увери, че благодарение на големия опит на Вагалинска заснемането на клипа е било лесно, въпреки че комуникацията между тях е дистанционна по интернет, доколкото Сирма е на терен в Хераклея до Рупите, а Вагалинска е в София:
„Тя може много добре да ръководи човек, има изключително голям опит и на мен ми е много лесно - трябва само да я слушам. Тя пък много харесва нещата, които се получават“.
Вагалинска допълни, че местните хора в Петрич и околността са във възторг от това, че могат да следят в реално време какво се случва на Хераклея Синтика и се гордеят, че в техните земи е имало такъв античен град. Най много са посещенията на сайта от България, следвана от Македония, САЩ, Китай, Германия, Гърция, Великобритания, Франция, Румъния. Руснаци идват с автобуси на мястото на разкопките. Руска платформа, която осигурява доброволци, включително за археологически разкопки, е проявила интерес да участва. Американска фирма за специфичен вид туризъм – на археологически разкопки – също е проявила интерес.
Сирма Александрова мечтае да има по-добра възможност за работа и по-добра логистика. Вагалинска пък иска платформата да се разрасне и да обхваща повече места:
„България е богата с културно-историческото си наследство и в момента ние правим много за това да го популяризираме. Ако имаме по-голямо финансиране, ще можем да следим всички обекти в България и това ще бъде прекрасна туристическа реклама. Освен това ще е превенция срещу иманярството“.