От години се извършват планови ремонти, защото не може да се ремонтират всички виадукти в България едновременно.
Това каза за предаването „Преди всички“ по „Хоризонт“ инженер Павел Диковски - заместник-председател на Българската браншова камара „Пътища“. Според него ЖП-мостове и пътни съобъжения могат да се ремонтират едновременно, защото двата вида транспорт почти не се дублират:
„… Но са необходими средства в особено големи параметри. Проблемът е финансов, не е технологичен или технически“.
Винаги на търговете за ремонти кандидатстват поне 5-6 фирми, което говори, че имаме строителния капацитет, убеден е Диковски. Големите неремонтирани виадукти по АМ „Хемус“ и някои съоръжения по републиканската пътна мрежа имат нужда от спешна намеса, допълни той и предупреди, че броят им може да нарасне над 17 при прегледите. Някои съоръжения вече не отговарят на съвременните изисквания, но са били актуални, когато са планирани в миналото, допълни той и посочи като такъв проблем отводняването на платната на виадуктите.
Според експерта, общините трябва да търсят пари от бюджета за ремонт на пътищата си, но не и да ги искат от Тол- системата:
„Все още, както казва българският народ, рибата е в морето - не сме пуснали системата в действие и не знаем какво ще събираме, а някой вече иска част. Второ, тази система, в повечето страни от Европейския съюз, е предназначена за републиканската пътна мрежа, а не за общинската. Пренасочване на коли 100% мога да гарантирам, че няма да има, защото никой няма да напусне републиканския път, който е току-що ремонтиран, за да се качи на четвъртокласен път, който не е ремонтиран в последните 25 общините“.