"Няма как да стане един мегаорган, който да отговаря за всичко на пътя. Винаги ще има такива, които отговарят за контрола над скоростта, такива, които отговарят за самия път и такива, които отговарят за техническото състояние на превозните средства, съответно на превозвачите", посочи Войновски.
През април на фирмата превозвач е била извършена комплексна проверка за една година назад, която не е показала нарушения, съобщи той. Фирмата обаче не е уведомила, че ще извършва подобен случаен превоз на пътници. Санкцията за подобно нарушение е 200 лева и може би заради това много от превозвачите си позволяват да не спазват уведомлението, допълни Дамян Войновски. Властите се натъкват на подобни случаи обикновено при катастрофи: „За съжаление при инциденти, при ПТП, се оказва, че голяма част от фирмите не са уведомили, че извършват случаен превоз.“ Еднодневните екскурзии са случаен превоз и попадат в този обхват превози.
С няколко дни е бил просрочена датата, на която е трябвало автобусът да мине на технически преглед. Дали е бил извършен предпътен технически преглед на превозното средство ще бъде установявано днес. В лиценза на фирмата превозвач са включени шест автобуса. Ще бъда проверявана цялата документация на фирмата, за която има информация, че преди време е извършвала и превоз на деца.
Относно предложението за монтиране на видеорегистратори в самите автобуси Дамян Войновски изрази мнение, че той би могъл да помогне при разследването на инциденти, като регистрира случилото се на пътя, но не може да предпази пътниците или шофьора от произшествие. Войновски изрази мнение, че видеорегистратори би следвало да има при превози над 35 км, за които се изисква по-висок клас автобуси, без правостоящи.
Получаваме все повече сигнали, хората започнаха да се притесняват, заяви Войновски. Той увери, че се обработват всички сигнали и призова при всяко съмнение за нередности в даден превоз, гражданите да сигнализират.
Цялото интервю чуйте от звуковия файл.