От Института за пътна безопасност предлагат да бъде увеличен броят на часовете за обучение по пътна безопасност в училище и да се изясни статутът на дисциплината – дали да е отделен предмет или модул.
От Института за пътна безопасност смятат, че програмата на МОН за обучението по пътна безопасност е остаряла. Тя е от 2003 г., а междувременно вече са приети доста нови неща, които са вписани в Закона за движение по пътищата. Като пропуск се отчита и това, че часовете за обучение са недостатъчни и това, че то се провежда само в часа на класния. Васил Паунов – университетски преподавател, обясни още:
"Има решение на Министерския съвет от 2005 г., в което пише министърът на образованието да обособи безопасността на движението по пътищата (БДП) в самостоятелна учебна дейност до осми клас. Нищо не е направено по този въпрос. В момента министерството подготвя програма – в нея 11-и и 12-и клас годишно имат по един час БДП. За БДП достатъчно е да бъде модул".
Богдан Милчев от Института за пътна безопасност:
"Предлагаме да се изготви изцяло нов модел за образованието. Този модел трябва да включи обучение от 1-ви до 12-и клас, защото до този момент обучението е само до 7-и клас. Това, което ни се предлага от МОН – в 11-и и 12-и клас да се включи един час годишно пътна безопасност, е абсолютно неприемливо".
Според статистиката, годишно около 30 деца загиват, а 110 биват ранени при катастрофи.Днес – 19-и септември, е Европейски ден без загинали на пътя. Редица инициативи ще бъдат свързани с безопасното поведение на улицата, със спазването на пътните знаци и правилата за движение от децата.