БСП започва собствени проверки на качеството на настилката по магистрали и първокласни пътища. Социалистите ще организират вземането на проби от асфалта и ще платят със собствени средства за изследването им в независими европейски лаборатории.
Съмненията на БСП са, че при обществените поръчки за пътищата се отклоняват средства, които се връщат обратно към властта.
Депутатът Елена Йончева посочи, че искането им няма за цел да дискредитира строителите, защото "те също са принудени да работят под натиск":
"Краде ли от българските магистрали? Отправяме покана и към правителството да ни подкрепят в тази независима експертиза, защото вярваме, че това е единственият начин да изчистим името на България. Ако тази схема за усвояване на обществени поръчки с пътищата не бъде разкрита днес, този начин на строителство ще продължи".
Социалистите изпращат писма и до Европейската комисия, за да потърсят съдействие.
„Очакваме, подавайки този сигнал за съдействие от страна на АПИ, наистина да бъде извършена независима техническа експертиза на всички тези пътни участъци, които ни притесняват“, обясни в предаването ни "Нещо повече" заместник-председателят на ПГ на БСП Георги Свиленски.
„Всички сме свидетели, че най-лошото, което може да се случва от отклоняване на средства именно при строежа на пътища - следват трагични инциденти“, подчерта социалистът.
„Просто искаме една независима експертиза от лицензирана международна лаборатория, която да дойде в България да извърши тези проверки, а от държавата, както и от АПИ и МРРБ очакваме просто съдействие, а не съпротива. Ако се получи отказ или бламиране на този процес, то значи има притеснения, а притесненията на всички български граждани относно това краде ли се от българските пътища са основателни“, каза още Свиленски, както и призова за участието на българските медии, за да има прозрачност на проверките, насочени към магистралите „Тракия“, „Струма“ и „Марица“, както и първокласните пътища, за които има сигнали.
„Проблем имаме и то много сериозен, така че това питане е навременно и то независимо от кого е. Трябва най-после да се даде отговор на въпроса „Защо така?“ не малко от пътните участъци в България след 2-3 години започват да се появява коловози“, добави в ефира на „Хоризонт“ инженер Румен Йовчев - бивш председател на Управителния съвет на Българската браншова камара „Пътища“.
„Не съм убеден, че непременно трябва да бъде международна експертиза, тъй като ние имаме достатъчно специалисти, които биха могли да направят това“, каза още инж. Йовчев.
Подробности, както и целите интервюта, можете да чуете в звуковия файл.