Комисията за финансов надзор предложи конкретна система за "бонус-малус". Това съобщи в предаването "Нещо повече" експертът по пътна безопасност Настимир Ананиев, който в предишния парламент, като депутат от "Реформаторския блок" оглавяваше Комисията по транспорт в Народното събрание.
„Всъщност се предлага една базова цена, която не е спомената, но е ключово да се знае колко е тя. От нея се тръгва като надолу, така да се каже, ако сваляме тази цена - има 7 различни класа, но максимум тя може да бъде свалена с 25%, а нагоре има, така да кажем, наказателни класове - 12 на брой, като максимум може да вдигне цената с 400 процента. И в зависимост от това какъв шофьор сте - ще зависи колко ще плащате“.
„Предложение, което трябва да мине на обществено обсъждане, е, че всички започваме на нула“, добави Ананиев, както и уточни, че за шофьорите с малки нарушения това няма да е проблем, но за „един убиец, който е убил някой на пътя и който вече съдът го е осъдил, при него се знае, че той е лош шофьор“.
КФН трябва да излезе с конкретни данни, след като правят това предложение, подчерта още експертът.
Ананиев уточни, че е обявен 30-дневен срок за обществено обсъждане на предложената от КФН Наредба за единните изисквания за коригирането на застрахователната премия, в зависимост от поведението на водача на моторното превозно средство, покрито от застрахователен договор за задължителна застраховка "Гражданска отговорност".
Системата "бонус-малус" предвижда нов подход - финансови насърчения за коректните шофьори и тежести за пренебрегващите правилата. Да бъдат санкционирани с високи размери на застраховките недисциплинираните шофьори, а в същото време да бъдат премѝрани онези, които нямат нарушения и спазват правилата и не са причина за изплащане на обезщетение.
Подробности можете да чуете от звуковия файл.