Как и от кого ще се върши специализираната дейност по общини, свързана с електронния обмен на документи. “При условие че голяма част от финансите, които са приход, се изземват от държавата, за общините остава значително по-малък приход и от него те трябва да заделят част за развитие на програмите, свързани с електронното управление“, това каза Венцислав Кожухаров, експерт в Националното сдружение на общините в република България в предаването “Хоризонт до обед“.
“20 години администрациите в България ползват системи, но до момента те бяха локални без връзка по между си. Едва след създаването на Държавната агенция за електронно управление като единен държавен орган, който направлява насоките на развитие на всички администрации в областта, беше изготвен задължителен протокол за обмен на документи между ползваните системи, а те са от различни обработки“, каза той.
250 от общо 265, по списъка на Държавната агенция, са се включили в момента към средата и са вписани в регистъра на ползвателите, каза той.
Извън обмена са останали изключително малки общини в райони с проблем в комуникациите, защото на територията на тези общини няма специалисти, които да поддържат нивото на мрежите, поясни той.
Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.