Медийната среда и медийната грамотност в България е темата на дискусия днес, насочена към неправителствените организации, развиващи дейности в тези области, включително по-малки или нови организации, които имат интереси в тази сфера.
Марин Лесенски открои тясната връзка на медийната грамотност с фалшивите новини:
Марин Лесенски смята, че като плюс може да се открои запазващото се доверие на гражданите в традиционните медии. Той се позова на европейско проучване от началото на годината, което показва, че радиото все още е най-достоверната платформа за получаване на информация.
Критичният прочит на информацията се научава, категоричен е Лесенски. В коментар по индекса на медийната свобода в Източна Европа той обърна внимание и върху по-слабото доверие между хората в тези общества: "Виждаме, че обществата с по-високо междуличностно доверие са и по-успешни. Там не ти трябват чак толкова много документи, за да докажеш нещо - хората отсреща ти вярват."
Основната цел на фалшивите новини е да заблуждават, да манипулират и да разделят хората, обобщи анализаторът. Лесенски подчерта, че това е свързано с популизма като политическа идеология, тъй като така по-лесно се контролират хората. Растящата поляризация обаче е като духа от бутилката - веднъж изпуснат, много трудно се връща обратно, допълни експертът.