Все още в дневния ред на Европейския парламент не е отразено отлагането на гласуването на пакета "Мобилност" 1 и връщането му в транспортната комисия. Това каза за "Хоризонт" българският евродепутат Ангел Джамбазки.
Според него не трябва да се бърза с информациите, че председателят на Европарламента Антонио Таяни е върнал пакета за разглеждане обратно в комисията, защото това може да доведе до мобилизирането на подкрепящите пакета и по този начин той да бъде приет.
"А, какъв е българският интерес в 8.00 сутринта, противниците на пакета да разбират какво ще направи Таяни, да почват да му звънят и да го притискат да прави друго. Какъв е българският интерес тук, аз не разбирам. Не разбирам защо трябва да се говорят тези неща, преди да станат. Ако целим само медийната сензация, кой първи ще го "изпляска" в медиите и по този начин да застрашим цялата идея да свършим нещо полезно за българските граждани, това е дълбоко нередно, според мен".
Джамбазки очерта сценариите оттук нататък:
"Вариант първи, писмо наше, което сме подписали българските представители, до председателя Таяни, с което искаме да оттегли пакета по смисъла на чл. 175 от Правилника за дейността на ЕП и да го върне на Транспортната комисия заради огромния брой поправки. Другите два сценария: В 10.00 часа ще поискаме оттегляне поради несъвместимост, защото 1 600 поправки не са преведени на езиците на общността, на всички задължителни, официални езици. Третата ни възможност е в 12.30 в началото на гласуването да поискаме оттегляне и връщане в транспортна комисия. Четвърта възможност, ако загубим всички тези заради много празни приказки, да удължаваме, колкото може гласуването. От 12.30 да го удължим 3-4-5-6 часа, колкото може, за да настъпи хаос в залата и да поискаме прекратяване на заседанието, прекратява на гласуването. Това са ни пожарните варианти".
В Брюксел Федерацията на европейските превозвачи свиква шествие с искане за промяна на правилата за работа. Според изданието "Политико" в проявата се очаква да участват около 5000 души, които настояват Европейският парламент да приеме спорните промени за международните пътни превози.