"Дойче банк" (Deutsche Bank AG) е предоставила на около 1000 инвестиционно-банкови клиенти месец или дори по-малко, за да предоставят информация за собствеността на техните компании и друга документация, като това е част от продължителните усилия на банката да затвори пропуските в спазване на тези изисквания, съобщават източници от кредитна институция, запознати с въпроса.
Писмата "Познавайте вашия клиент" (Know Your Customer (KYC)) са били изпратени през последните седмици до мениджъри на активи и корпоративни клиенти като част от продължителни, многогодишни усилия на банката. На клиентите е казано да предоставят информацията до края на юни, или в противен случай могат да се изправят пред риска да бъдат отрязани от нови заеми и други банкови услуги.
"Това е стандартно уведомление, което е изпратено на хиляди клиенти в световен мащаб", заяви говорител на "Дойче банк". Последната вълна от писма, за която съобщи по-рано "Файненшъл таймс", се отнася до определени продукти и изисквания на банката за проверка на транзакции, за да се предотврати изпирането на пари и други финансови престъпления от страна на нейни клиенти.
Писмата KYC до клиентите са фокусирани върху глобалната банка за транзакции. Това звено, което е част от инвестиционната банка и което отпуска пари на компании за финансиране на техните световни търговски потоци и обработва международни парични трансфери за банки, други корпорации и правителства.
През последните години "Дойче банк" претърпя многократни пропуски в борбата с подобна престъпност, включително неуспех в контрола на прането на пари, което доведе до скъпоструващи споразумения с регулаторните органи и до нови разследвания.
По време на многогодишен процес на преразглеждане на около 20 000 клиента, банката е прекъснала взаимоотношенията си с неразкрит брой клиенти и страни, считани за възможни канали за пране на пари и финансиране на тероризма, според източници от банката и от нейните регулатори.