Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Хуавей" увеличи рязко пазарния си дял на смартфони в Китай до 38,2%

Драматичен спад на пазарния дял на iPhone-и в Китай

Компанията "Хуавей" (Huawei Technologies Co.) затвърди доминиращата си роля на вътрешен пазар на смартфони в Китай през второто тримесечие на годината след нарастване на доставките и на пазарният дял, тъй като китайските клиенти подкрепиха фирмата в нейната търговска война с управляващите в САЩ.

Технологичният гигант, който беше поставен от средата на май в "черния списък" на САЩ и на практика още по-рано му беше забранено да прави бизнес там, е доставил 37,3 млн. смартфони в Китай през трите месеца до края на юни, което е с 30,9% над продажбите година по-рано, показват данни на една от водещите компании за изследвания на технологичния пазар - Canalys.

В същото време пазарният дял на "Хуавей" в рамките на страната е скочил през второто тримесечие с цели 10,6% до 38,2%, докато всички останали топ производители са изгубили позиция в най-големия пазар на смартфони в света, посочва компанията Canalys.

Продажбите на смартфони на "Хуавей" в рамките на Китай представляват цели 64% от общите доставки на технологичния гигант през второто тримесечие.

Забележително е, че продажбите на смартфони на "Хуавей" са нараснали в момент, когато целият този пазар в Китай се е свил през второто тримесечие със 6% до 97,6 броя смартфони, отбелязвайки спад за девето поредно тримесечие.

Останалите четири най-големи доставчици на смартфони в Китай след "Хуавей" - китайските Oppo, Vivo и Xiaomi Corp. и американската Apple Inc. - са отчели спад на пазарните им дялове през последното тримесечие, посочва компанията Canalys.

Пазарният дял на Oppo на китайския пазар се понижи от 18,3% до 17,9%, или общо 17,9 млн. смартфона, на Vivo - от 18,6% до 17,5%, или 17,1 млн. смартфона и на Xiaomi - драматичен спад от 20,1% до едва 11,8% пазарен дял, или продадени 11,5 милиона. 

В тази класация американският производител на iPhone остава далеч назад на пета позиция както при продажбите на смартфони, така и по отношение на пазарния си дял в Китай. Пазарният дял на Apple се е свил рязко през второто тримесечие до едва 5,8% от 14,9% година по-рано, като са били продадени 5,7 млн. iPhone-а.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна