Милано възнамерява да въведе една от най-амбициозните схеми в Европа за намаляване на автомобилния трафик за сметка на велосипеди и пешеходни зони в отговор на коронавируса, пише в. „Гардиън“.
Северният италиански град и регионът Ломбардия са сред най-замърсените в Европа и бяха сериозно засегнати от Covid-19.
Според правилата за карантина автомобилният трафик намаля с 30-75%, а заедно с него и замърсяването на въздуха. Местните власти се надяват тази тенденция да се запази с връщането работа на жителите.
Градът обяви, че 35 км улици ще бъдат трансформирани през лятото с бърза експериментална експанзия на пространства за велосипеди и за пешеходци с отмяната на ограниченията срещу коронавируса.
Обявеният днес план включва алеи за колелета и нови и по-широки тротоари, както и ограничения за скоростта от 30 км/ч и улици, на които приоритет ще имат велосипедисти и пешеходци.
„Работим от години за намаляване на използването на коли. Ако всеки кара кола, няма място за хората, няма място за движение, нито за търговска дейност извън магазините“, коментира Марко Гранели, заместник-кмет на Милано.