Нараства броят на големите компании, които се отказват да рекламират във Фейсбук след масираните обвинения, че водещата социална медия не предприема достатъчно мерки за сваляне на съобщения с расистки характер и подвеждаща информация от нейните платформи. Отправят се и остри критики за допускане на публикации, чрез които се разпространява реч на омраза и на дезинформация преди президентските избори в САЩ през есента на 2020 година.
В края на миналата седмица корпорации като Coca-Cola, Verizon, Dove, Starbucks и британската Unilever обявиха, че прекратяват публикуването на реклами във "Фейсбук" и други популярни социални мрежи.
В понеделник към тях се присъединиха други водещи фирми като Best Buy, Adidas и нейното поделение Reebok International Limited, както и Ford Motor Company и технологичния гигант Microsoft Corporation.
Въпреки това акциите на Facebook поскъпнаха през днешната търговия с малко над 2%, парирайки част от драматичния срив с 8,3% в петък благодарение на общ силен подем на пазарите на акции на Уолстрийт.
Индексът на сините чипове DJIA нарасна с цели 580 пункта (ръст с 2,32%), намирайки подкрепа и от силен скок с близо 15% на акциите на Boeing Co.
Широкият индекс S&P500 приключи днешната търговия с повишение от 1,47%, а технологичният индекс Nasdaq Composite нарасна с 1,2%.
Днешният подем на Уолстрийт беше провокиран от подновени надежди за по-бързо възстановяване на американската икономика в резултат на масираните стимулиращи държавни програми и тези от страна на Федералния резерв и след оповестени последни данни, показващи известно забавяне на броя на новозаразените с коронавирус в щати като Флорида, Калифорния, Аризона и Тексас, които през последните седмици са огнища на Covid-19.