Глобалните продажби на смартфони спаднаха с 20,4% до 295 милиона броя през второто тримесечие на 2020 г., според доклад на изследователската и консултантска фирма в областта на ИТ технологиите Gartner Inc., публикуван във вторник и цитиран от бизнес телевизия CNBC.
В същото време обаче продажбите на iPhone-и на Apple успяха да останат почти непроменени, докато други производители, като Samsung, отбелязаха двуцифрени спадове спрямо година по-рано.
Продажбите на смартфони с марката Samsung са намалели с 27,1% спрямо предходната година, сочи анализът на Gartner. Продажбите на смартфони на Huawei пък спаднаха с 6,8%. Две други китайски марки, Xiaomi и Oppo, отбелязват спад съответно с 21,5% и с 15,9%.
"Ограниченията за пътуване, затварянето на магазините за търговия на дребно и по-разумните разходи за несъществени продукти по време на пандемията доведоха до втория пореден тримесечен спад на продажбите на смартфони през тази година", посочи Аншул Гупта от Gartner.
Продажбите на смартфоните iPhone на Apple са се понижили обаче с едва 0,4% спрямо предходната година.
"Подобрената бизнес среда в Китай помогна на Apple да постигне растеж в страната. В допълнение, въвеждането на новия iPhone SE насърчи потребителите на по-старите модели да надграждат своите смартфони", заяви вицепрезидентът на Gartner, отговарящи за изследванията, Анет Цимерман.
IPhone SE беше особено привлекателен през 2020 г., тъй като предлага същия процесор от висок клас на iPhone 11, но при начална цена от $ 399.
Предходно проучване на Gartner установи спад с 20,5% при продажбите на смартфони през първите три месеца на 2020 година спрямо година по-рано.