Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

За и против проекта за леко метро във Варна

Снимата е илюстративна.
Снимка: кадър: youtube

Продължава 8-то заседание от мандата на настоящия ОС във Варна. Едно от най-обсъжданите решения до момента беше предложението на администрацията за т.нар. леко метро. Според заданието този скоростен екологичен транспорт трябва да свързва трасе от Индустриална зона-Варна,през бул.Цар Освободител  до курорта Златни пясъци. От общината предложиха да бъде направено предпроектно проучване на икономическата и транспортна целесъобразност на проекта за леко метро.

За целта ОС одобри предложението от бюджета да бъдат отпуснати 240 хил.лв. за проучването.Съветниците одобриха отпускането на парите за проучване с 27 гласа за, 8 против и 8 въздържал се.

Срещу проекта се изказаха различни съветници. Чуха се мнения, че Варна е град с плътно застрояване и този транспорт би се оказал в голяма близост до жилищни сгради. Също, че подобни транспортни решения се вземат за градове с население над 1 млн.души, а Варна е около 400 хил.души и че това е решение повече в подкрепа на бизнеса, не токова на хората. Според Костадин Костадинов от партия “Възраждане” това ще са зле похарчени народни пари.

Може ли към днешна дата държавата да финансира лека железница във Варна, попита Николай Капитанов от Демократична България. Чуйте Капитанов и как се  аргументира заместник-кметът Христо Иванов -


„Основната функция на съоръжението ще бъде да свърже новата икономическа зона, която предстои да бъде обособена край Аксаково, с Варна. Очакванията са в бизнес зоната да се създадат около 30 000 работни места, т.е. голяма част от хората ще ползват железницата“, заяви пред съветниците заместник-кметът инж. Христо Иванов. Той е на мнение, че още от сега трябва да се работи за осигуряване на комуникациите между индустриалната зона и града.

По думите му лекото метро е заложено в Общия устройствен план на Варна като трасе по „Цар Освободител“. „На базата на техническите и икономическите обосновки, които предстои да бъдат изготвени, ще се отговори на въпроса трябва ли да се запази това трасе за градска железница или не е необходимо“, допълни той.

Инж. Иванов каза още, че в основната си част скоростният екологичен транспорт ще е надземен, само в отделни част ще минава под земята. „Ще можем да ползваме опита на София, която след изграждането на метрото промени своя облик“, посочи заместник-кметът и допълни, че финансиране за строителството ще се търси по европейски програми.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени