Amazon е на път да изпревари Walmart, като се превърне в най-големия търговец на дребно в САЩ през 2022 г., показва изследване на JPMorgan, цитирано от бизнес телевизия CNBC.
Бизнесът с търговия на дребно на Amazon в САЩ е "най-бързо растящия по размер", според анализатори на американската банка. Между 2014 и 2020 г. брутният обем на стоките на Amazon или GMV - внимателно наблюдаван отраслов показател, използван за измерване на общата стойност на продадените стоки за определен период от време - е нараснал "значително по-бързо" както спрямо общите продажби на дребно в САЩ, така и спрямо американските електронни продажби, твърдят анализаторите.
Нито Amazon, нито Walmart предоставят данни за показателя GMV в резултатите си за тримесечните приходи, но JPMorgan изчислява, че GMV на Amazon расте по-бързо от най-големия си конкурент на дребно. Анализаторите на банката твърдят, че GMV на Amazon през 2020 г. се е покачил с 41% на годишна база до 316 млрд. долара, докато GMV на Walmart се е увеличил с едва 10% на годишна база до 439 млрд. долара през 2020 г.
"Въз основа на текущите оценки, ние вярваме, че Amazon може да надмине Walmart, за да стане най-големият търговец на дребно в САЩ през 2022 г.", прогнозираха анализаторите на J.P. Morgan Кристофър Хорвърс и Дъг Анмут.
Двамата подчертаха няколко фактора, които според тях движат този ръст на Amazon, включително разширяване на търговията на дребно на компанията в "големи и недостатъчно проникнали от Amazon категории“ като хранителни стоки и облекло и силен ръст на продажбите в трети страни. Изпълнителният директор на Amazon Джеф Безос заяви през април, че компанията вече има над 200 милиона абонати на услугата си Prime flywheel, спрямо 150 милиона в началото на 2020 година.
Коронавирусната пандемия бързо ускори приемането на електронната търговия и затвърди господството на Amazon в тази сфера. Потребителите вкъщи се обърнаха към Amazon за множество стоки, вариращи от тоалетна хартия до тренировъчни съоръжения. Те също така разчитаха на Amazon за услуги, които иначе не биха използвали, като онлайн доставка на хранителни стоки.
Пандемичният скок при продажбите на Amazon помогна на компанията да увеличи своя пазарен дял за електронна търговия. JPMorgan изчислява, че Amazon е разширила дела си на американския пазар за електронна търговия до 39% през 2020 г. спрямо 24% през 2014 г.
Ускореното възприемане на електронната търговия осигури и подем в други области на бизнеса на Amazon.
Amazon е на път "да стане една от най-големите компании за доставки“ в САЩ, посочиха по-рано тази седмица анализатори на Bank of America.
Очаква се Amazon да достави 7 милиарда пакети през 2021 г., надхвърляйки приблизително 6-те милиарда пакета, които UPS се очаква да достави в САЩ тази година, пишат анализаторите, цитирайки данни от MWPVL International, логистична консултантска фирма и верига за доставки.
През последните години Amazon тихо изгради своите операции по доставки, които се конкурират с UPS, FedEx и с Американската пощенска служба. Компанията поддържа непрекъснато разрастваща се мрежа от складове и станции за доставка и разшири логистичните си операции със самолети, камиони и микробуси.
Това позволи на Amazon да доставя повечето от собствените си поръчки. Понастоящем Amazon доставя пакети и за други бизнеси във Великобритания и един ден може да разшири тази услуга в рамките на САЩ
Логистичната консултантска фирма MWPVL изчислява, че Amazon е обработила около 5 милиарда от 7,35 милиарда пакета, които е изпратила през 2020 г. В същото време водещи фирми за куриерски услуги като UPS и USPS са обработили съответно останалите 1,25 милиарда и 1,1 милиарда, според анализатори на Bank of America.