За четвърта поредна година в рамките на информационната кампания „Иновация за живот“ ще бъде отбелязан Месецът за борба с рака на кръвта – септември.
Организатори на инициативата са Българско сдружение „Лимфом“, Българското медицинско сдружение по хематология , Българското медицинско дружество по детска хематология и онкология и Асоциацията на научноизследователските фармацевтични производители в България.
Според статистиката всяка година в света 1.24 милиона души се диагностицират с рак на кръвта, а в България се откриват 1500 случая на различни онкохематологични заболявания. В световен мащаб ракът на кръвта е отговорен за 7 % от смъртността или 720 000 души годишно. Онкохематологията е една от областите в медицината с най-сериозен научен напредък и непрекъснато се одобряват нови терапии за различни видове рак на кръвта. От 2000 г. насам близо 40 % от всички нови онкологични лекарства са за рак на кръвта. Напредъкът в медицината е увеличил петгодишната преживяемост при децата с онкохематологични заболявания до 85 %, и до над 60 % при възрастни пациенти.
Поради COVID-19 предвидените през месец септември активности ще се провеждат през Facebook страницата на кампанията „Иновация за живот“ под надслов „Животът не спира на червено“. Кампанията обединява и подкрепя пациентите с рак на кръвта, както и техните близки. Целта ѝ е да повишава информираността за заболяванията, както и да насочва общественото внимание върху необходимостта от ранна профилактика и превенция.
В рамките на кампанията ще бъдат изработени и полезни информационни материали относно необходимите документи на всеки етап от лечението, правилно разчитане на епикризите и пояснение на често срещаните съкращения и изрази.
Всеки петък през септември, специално за пациенти с онкохематологични заболявания, ще се провежда онлайн PLAYBACK ТЕАТЪР „Животът не спира на червено“. Спектакълът е интерактивен импровизационен театър, който никога не се повтаря, тъй като сценарият и музиката се създават в момента на представлението на база личните истории на хората от публиката.
Организаторите са изпратили материали на кампанията до представители на институциите, популярни лица, медии и лекари с призив да покажат своята съпричастност към пациентите с рак на кръвта в социалните мрежи.