Повече от 160 електронни услуги вече са достъпни в обновения електронен портал (Е-портал) на НАП, съобщават от приходната агенция.
За по-малко от месец приходната агенция пусна 6 нови услуги, от които могат да се възползват стотици хиляди потребители, притежатели на персонален идентификационен код (ПИК) или квалифициран електронен подпис (КЕП).
Първата за 2022 г. нова услуга е за хазартните оператори.
От 10 януари 2022 г. пък потребителите вече могат да подават онлайн Искане за издаване на удостоверение относно приложимо законодателство в областта на социалната сигурност, което се прилага по отношение на притежателя (удостоверение А1), както и уведомление. Услугата е достъпна с ПИК или КЕП в група „Удостоверения и копия на документи“ в Портала за електронни услуги на приходната агенция. Чрез нея потребителите могат да попълват необходимите данни, съгласно избрания формуляр на искането/уведомлението, да прикачват документи и да ги подават, припомнят от НАП.
Най-новата електронна услуга в Е-портала на НАП е „Приемане на искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми“ . Тя дава възможност на клиентите да подават онлайн искане за възстановяване или прихващане на надвнесени суми.
"Над 300 млн. лв. годишно спестява НАП на бизнеса и гражданите от преки административни разходи, благодарение на въведената електронна комуникация. НАП непрекъснато се стреми да отговаря на потребителските потребности и на съвременните предизвикателства, като улеснява бизнеса и гражданите да изпълняват своите задължения към фиска. Приходната агенция е сред първите български администрации, които въведоха електронни услуги. В името на клиента и на неговото потребителско изживяване, ние постоянно увеличаваме броя на електронните услуги и надграждаме съществуващите“, каза заместник изпълнителният директор на НАП Милена Кръстанова.