Евростат представи данни, показващи как предприятията са се справили с противопандемичните ограничения, като 12% от предприятията в ЕС съобщават, че през 2020 г. пандемията от Covid-19 ги е накарала да започнат или да увеличат усилията си за продажба на стоки или услуги през интернет.
Сред държавите членки на ЕС най-висок дял на предприятията, започнали или увеличили усилията си за продажба на техните продукти онлайн поради пандемията през 2020 г., е регистриран в Малта (скок с 32%), следвана от Кипър (с 23%) и Португалия (с 21%).
За разлика от тях, най-нисък процент на предприятия, положили усилия за повишаване на продажбите през интернет, са регистрирани в Германия (повишение с едва 5%), Полша (с 6%), Словения (със 7%) и България (повишение с 9%).
Трябва да се има предвид, че делът на фирмите, които поради пандемията се преместиха в интернет като нов канал за продажби или увеличиха усилията си да продават онлайн през 2020 г., зависи от първоначалния дял на предприятията, които вече имат електронни продажби, но също така до голяма степен и от вида на икономическата дейност на предприятието, отбеляза Евростат.
Най-висок е делът на предприятията, започнали или увеличили онлайн продажбите си в дейности, свързани с настаняване - като хотелиерството и ресторантьорството - (25%), а най-нисък дял е регистриран при предприятията в строителството (едва 3%), показва проучването на европейската официална статистика.
Процент на предприятията в ЕС, започнали или увеличили онлайн продажбите на стоки и услуги заради Covid-19