Илон Мъск е изготвил планове да уволни половината от 7500-те служители на Twitter, правейки основен ремонт за намаляване на разходите, който може да се случи до края на седмицата, съобщават Блумбърг и "Файненшъл таймс", цитирайки източници, запознати с въпроса.
Милиардерът се стреми да съкрати около 3700 работни места в Twitter, след като купи социалната медийна компания за 44 млрд. долара, посочиха тези източници, допълвайки, че бройката може да се промени. Мъск също така се стреми да наложи още от понеделник работата в офиса, обръщайки сегашната политика на Twitter, която позволяваше на служителите да работят отвсякъде (дистанционно).
Съкращенията се очаква да станат този петък, ако не и по-рано, посочи друг източник, като на този етап от компанията Twitter не коментират информацията.
Мъск вече остави свой отпечатък в Twitter след приключването на придобиването преди седмица, като помоли служителите да работят денонощно по избрани проекти.
В сряда той обяви и един такъв проект: Twitter планира да предложи първокласна абонаментна услуга от $ 8 на месец, която ще потвърждава потребителите, ще повишава видимостта на техните публикации и ще им позволява да виждат по-малко реклами.
Той е задействал и планове за значително намаляване на броя на персонала, след като преди това каза, че може да съкрати работни места и разходи, за да "заздрави" Twitter.
В края на миналата седмица той преразгледа мениджърския екип, уволнявайки ръководители, включително шефа на Twitter Параг Агравал. В същото време Мъск привлече малка група доверени съветници, включително личния си адвокат Алекс Спиро и управляващия рисков капитал Дейвид Сакс, за да му помогнат да прецени как да управлява компанията.
През уикенда Мъск поиска от някои мениджъри и съветници да съставят списъци кого да уволнят, според лица, запознати с въпроса, докато няколко други бизнес лидери в социалната медия, като главния търговски директор Сара Персонет, обявиха оставките си.
Мерките за намаляване на разходите идват, тъй като Мъск е изправен пред опасенията на рекламодателите, които са източник на по-голямата част от приходите на Twitter, че плановете му за разхлабване на правилата за модериране на съдържание в социалната платформа ще доведат до увеличаване на неподходящото съдържание.
Така например компанията L’Oréal реши да спре рекламирането на платформата, докато Interpublic, една от най-големите рекламни групировки в света, препоръча на клиентите си да спрат разходите си в Twitter през следващата седмица.
В имейл, изпратен до медийна агенция тази седмица и видян от "Файненшъл таймс", Twitter е помолил водещи марки да "ни изтърпят, докато преминаваме през този преход“, добавяйки, че не е променил политиките си за модериране на съдържанието и се стреми да бъде "сърдечен и приветлив за всички”.
В разговор в сряда с най-големите потребители на реклама в Twitter, Мъск е казал на големите марки, че планира да предложи различни нива на модериране на съдържанието, подобно на система за класиране на филми, според трима души, запознати с разговора. Той също така е увери участниците в разговора, че няма планове да се откаже от ролята на модератор на съдържание в компанията, посочи един от източниците.
Въпреки това Мъск също така изглежда отхвърли опасенията на търговците, пускайки в Twitter анкета, която пита дали рекламодателите трябва да подкрепят свободата на словото или политическата "коректност".