Предприемачеството у нас не е така добре развито, както в страните със силни икономики, но България е сравнително добре позиционирана спрямо държавите от Балканския регион и Централна Европа. За предприемачество освен университетски знания се изисква и личен кураж и това е посока, в която трябва да се работи целенасочено у нас, каза Бойко Таков, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП).
Това е причината ИАНМСП да инициира и издаде за първи път у нас книга "История на българското предприемачество", като мотивиращо четиво за младите хора, автори на която са професори и доценти от СУ "Св. Климент Охридски" и УНСС. Книгата вече е изпратена до библиотеките на всички университети, където се преподава предприемачество, като е достъпна в електронен вариант и на сайта на ръководената от Таков агенция.
Таков обясни, че за успешното реализиране на инициативите в подкрепа на малките и средните предприятия, изпълнителната агенция активно работи с всички работодателски и браншови организации. Така предварителната информация за всяко организирано събитие достига до професионалната асоциация в съответната сфера на бизнес.
Бойко Таков анонсира „Наука за бизнес“, събитие на ИАНМСП и БАН, което ще покаже най-интересните разработки на академията, готови да се превърнат в успешен бизнес. Става дума за първия в България водороден електромобил, нова сензорна технология за сеизмично-активни райони, устройство за рехабилитация на пръсти на ръка след инсулт, учебни роботи за деца със специални потребности, иновативни дронове и много други.
Във видео бизнес подкаста "Какво могат парите?" по DIR.BG със Стефан Кунчев, Бойко Таков обясни каква подкрепа получават малките и средни предприятия от ИАНМСП и подчерта необходимостта от разглеждане на въпроса отговаря ли на реалностите възприетата класификация за малки и средни предприятия в България.