Повече от 20 полета бяха отменени, а други бяха забавени или пренасочени поради липса на персонал в кулите за контрол на въздушното движение на летище „Гетуик“.
Летищните власти се извиниха за причиненото неудобство и призоваха пътниците да контактуват с техните авиокомпании. Техен говорител потвърди, че 22 полета са били отменени, но допълни, че ситуацията се подобрява с пристигането на допълнителен диспечер.
Проблемът на „Гетуик“ идва след като системата за контрол на Националните служби за въздушно движение за цялото Обединено кралство беше засегната от технически проблем през дългия уикенд в края на август, в резултат на което повече от една четвърт от полетите до и от британски летища бяха отменени и засегнати повече от 250 хиляди пътници.
Рори Боланд от потребителската група "Which?" коментира, че е неприемливо пътниците на летището отново да бъдат засегнати от проблеми с контрола на въздушното движение толкова скоро след хаоса преди няколко седмици. Той допълни, че това не е проблем, причинен от авиокомпаниите, но те попадат под ударите на закона, защото трябва да се погрижат за всичко за решаването на кризата, включително възстановяване на суми и използване на други превозвачи, ако това е необходимо.