Транспортния гигант "Мерск" (A.P. Moller-Maersk) очаква паузата в корабоплаването през Червено море, причинена от продължаващите атаки на бунтовниците хути срещу търговски кораби, да продължи през второто или дори през третото тримесечие на 2024 г., заяви в сряда пред CNBC регионалният президент на компанията за Северна Америка Чарлз ван дер Стийн.
"За съжаление, не виждаме скорошна промяна в Червено море. Съветваме, че по-дългите транзитни маршрути могат да продължат през второто и евентуално дори през третото тримесечие на годината. Клиентите трябва да бъдат уверени, че ще има по-дълго общо време за транзит, включено във веригите има на доставки", посочи той.
На 5-и януари "Мерск" обяви, че спира плаванията през Червено море и Аденския залив за "обозримото бъдеще" след атаката срещу Maersk Hangzhou.
След атаки срещу два кораба на "Мерск" под флага на САЩ на 24 януари - Maersk Detroit и Maersk Chesapeake, американското дъщерно дружество на компания (Maersk Line, Limited), което оперира независимо плаващи под флаг на САЩ кораби, обяви, че негови кораби вече няма да преминават през Червено море.
Предпазливият поглед на глобалната компания за корабоплаване и логистика към условията на безопасност в Червено море идва въпреки водената от САЩ многонационална военна операция в региона, известна като Operation Prosperity Guardian. Според данни на министерството на отбраната на САЩ бунтовниците хути са атакували или заплашвали търговски кораби поне 46 пъти от ноември миналата година насам. Въпреки множеството удари на САЩ и съюзниците срещу цели на бунтовниците, хутите предупредиха, че техните атаки "ще продължат, докато агресията срещу Газа не спре".
По-дългите транзитни превози през нос "Добра надежда" забавят пристигането на празните кораби, които се връщат обратно в Азия, за да бъдат натоварени с повече стоки за САЩ. Забавянията оказват влияние върху последователността на търговията, което може да повлияе на веригите на доставки.
Ван дер Стийн каза, че призовава американските компании да останат бдителни в оценката си на ситуацията в Червено море и да бъдат пъргави в своите логистични стратегии за веригите на доставки.