Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Богдан Милчев: МВР залага камери-капани на места, където няма предпоставки за ПТП

| Интервю
Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в студио на програма „Хоризонт“
Снимка: Ирина Недева

Пътищата ни продължават да бъдат същите като състояние отпреди 4 – 5 г., контролът е същият, обучението и образованието на шофьорите е същото. Трафикът в летните месеци е засилен. Ние живеем във фалшива реалност.

Това предупреди бившият шеф на КАТ – София, сега в неправителствения Институт по пътна безопасност и експерт по пътна безопасност Богдан Милчев в интервю пред БНР.

"Според статистиката държавните институции се хвалят, че жертвите на пътя са с 40 по-малко на годишна база и нищо не се прави, а жертвите намаляват. Сега имаме два паралелни свята. Единият е реалността - всеки ден гинем, а другият е на тези, които управляват транспортната система. Тази демагогия, докато съществува, ние ще бъдем все последни в Европа по сигурност", коментира Богдан Милчев.

Според него от 2022 г. темата "Пътя ни убива" вече не е тема, вече е "Шофьорите не спазват правилата, карат пияни":

"Проблемът е само в шофьорите, а жертвите са от шофьори чужденци. Те не са взели книжките си в България, минали са цяла Европа и не са катастрофирали, влизат у нас и катастрофират. Всички инциденти са от човешка грешка. Въпросът е защо в България се допускат греши? Няма маркировка, обезопасителните системи не работят и асфалтовото покритие не е качествено. И когато попаднат шофьорите в тази среда, допускат грешки, елементарно е".

Той напомни, че "институциите са длъжни да управляват риска, но за да го управляваш трябва повече контрол, трябва първо да локализираме местата, не можем 60 000 км пътища да обхванем".

"Въпросът е в определен месец, ден и час, къде е най-висока вероятността за катастрофа. Ние нямаме технология да идентифицираме тези опасни места и контролът е на хаос. МВР залага камерите, където да хване шофьорите в нарушение – капани, на места, където няма предпоставки за произшествие и попълват Фонда за пътна безопасност и с парите МВР да купува повече коли", каза Милчев.

Той коментира, че политическата нестабилност не позволява да се правят революционни промени в контрола, пътищата и обучението на водачите. И препоръча да се забрани у нас мобилното приложение, което показва къде има камери и полицейски постове.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
По публикацията работи: Александра Никова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна