В рубриката "Епизоди от живота" на предаването "Нашият ден" вниманието се насочи към предстоящата през октомври лаборатория за креативни кампании – Co-Creating Labs 2024. Тази инициатива има за цел да разкрие как артистичният подход и визуалният език могат да подкрепят успеха на всяка кампания. В рамките на двудневната творческа среща, шест граждански организации с по двама свои представители ще имат възможността да работят заедно с артисти и дейци на изкуството, за да разработят стратегии за комуникиране и защита на европейските ценности – основа на активистката им дейност.
В ефира на "Нашият ден" Айлин Юмерова от Български център за нестопанско право обясни същността на тези лаборатории. Тя сподели, че това е формат, който позволява на граждански организации да развият своите концепции за кампании, с които да привлекат обществена подкрепа или да застъпват важни социални проблеми. "Това е много интерактивен формат", подчерта Юмерова, като уточни, че организациите влизат с конкретен проблем, върху който искат да насочат вниманието на обществото. В продължение на два дни те ще работят усилено с креативни ментори и хора на изкуството, за да намерят най-подходящите методи за въздействие върху аудиторията.
Юмерова подчерта значението на съвместната работа с артистите, която позволява на организациите да усвоят знанието как креативно да въздействат върху хората. "Сърцевината на тези лаборатории е комуникацията, базирана на надеждата", каза тя. Този подход е насочен към създаването на кампании, които вдъхновяват и обнадеждават, използвайки силен визуален език, за да имат истински ефект върху обществото.
Организациите, участващи в лабораториите, могат да работят в различни сфери – от подкрепа за хора в уязвимо положение, през опазване на околната среда, до защита на върховенството на закона и човешките права. "Кампаниите трябва да бъдат насочени към промяна на средата и да носят послания, които вдъхновяват", подчерта Юмерова.
Тя също така изтъкна, че лабораториите са насочени към организации, които служат като посланици на европейските ценности, защитават демокрацията и помагат на хората в уязвимо положение. "Важно е организациите да имат опит в застъпничеството и да въвличат местната общност там, където работят", поясни Юмерова. Според нея от участниците се очаква да имат ясно разбиране за важността на креативните кампании и тяхната роля в промяната на средата.
Чуйте разговора в звуковия файл.
Снимки: bcnl.org