Темата тази година е избрана, след като през април в България беше представен глобалния доклад на ОИСР за социално-емоционалните умения на учениците на 15-годишна възраст в над 20 държави, каза пред Радио София Петко Иванов - ръководител на платформата prepodavame.bg.
"За жалост докладът показа, че България е на едни от последните места по редица показатели, най-вече в посока благополучието на учениците. Тук говорим за високи нива на стрес, закъсняване или пропускане на часове, твърде голям брой деца употребяват цигари или алкохол. Много от тези неща в своята същност се дължат на не добре развити социално-емоционални умения", обясни Иванов.
Поведението и благосъстоянието на учениците зависи в голяма степен от техните социално-емоционални умения като емпатия, самоосъзнатост и саморегулация. Именно тези умения влияят и върху оценките на учениците и техния академичен напредък.
"Затова ние решихме да го сложим на фокус в конкурса, в който учители от цяла България от 1. до 12. клас могат да споделят добри практики от своята класна стая или от цялото училище, ако работят с колеги, които са с фокус върху развитието на тези умения", посочи Петко Иванов.
Добрите практики се събират до 30 октомври. След като бъдат избрани 100 най-добри практики в областта на социално-емоционалното учене, те ще бъдат публикувани и популяризирани сред образователната общност.
През април 2025 г. на официално събитие в София ще бъдат отличени и наградени практиките, избрани от публично гласуване и експертно жури.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.