Съдът на ЕС потвърди валидността на пакета "Мобилност", като отхвърли единствено частта за връщане на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата, на 8 седмици. Днес бе оповестено решението на Съда на заведеното по въпроса колективно дело от България, Румъния, Литва, Кипър, Унгария, Малта и Полша преди 4 години, когато пакетът официално получи зелена светлина в ЕС.
Съдът мотивира отхвърлянето на частта за връщането на камионите, което бе и една от най-спорните клаузи в пакета с мотива, че Европейския парламент и Съвета на ЕС не са имали достатъчно информация, която да им позволи да оценят пропорционалността на тази мярка. Същевременно от Люксембург потвърдиха всички останали части в пакета. Това важи и за задължителната почивка, която не може да бъде над 45 часа в кабината седмично и ако надвишава това време, то водачът трябва да бъде настанен извън нея и за сметка на работодателя. Същото стана и с точката, според която работодателят трябва да организира работата на водачите така, че те да могат да се върнат на 3 или 4 седмици в страна си и инсталирането на интелигентните тахографи, които да засичат преминаването на граници.
Съдът не уважи и искането да бъде отхвърлена клаузата за каботажа - автомобилния превоз на товари на територията на държава членка от превозвач, чието седалище се намира в друга държава членка. Тази клауза предвижда 4 дни, през които водачи без гражданство в тази страна няма да могат да извършват операцията, ако са я осъществявали 10 дни със същото превозно средство.
Отхвърлени са и исканията за анулиране на частта за командированите работници. Тя гласи на тези хора да се плащат същите дневни като в страната, в която те са командировани.