На фирмите за водоснабдяване в Англия и Уелс беше наредено - заради лошо обслужване, да върнат около 158 милиона паунда на клиентите си чрез по-ниски сметки.
Надзорният орган Ofwat каза, че отстъпките от сметките за домакинствата и бизнеса ще бъдат направени през 2025-2026 година. Разпоредбата е заради пропуснати ключови цели за замърсяване и течове.
Екоактивисти поставиха под съмнение въздействието на мярката на регулатора, тъй като това е четвъртата поредна година, в която компаниите трябва да възстановяват средства на клиенти.
Индустриалният орган Water UK каза пред Би Би Си, че компаниите са направили подобрения в повечето мерки и са се ангажирали да подобрят представянето си.
Регулаторът Ofwat оценява представянето на 17-те най-големи компании за водоснабдяване и отпадни води в Англия и Уелс всяка година по отношение на ключови цели, за проблеми като преливане на канализацията, прекъсвания на доставките и течове на вода.
За втора поредна година нито една компания не постигна най-висок рейтинг, въпреки че четири компании показаха подобрение спрямо миналата година.
Най-сериозно от наказателната мярка е засегната най-голямата компания Thames Water, която ще трябва да изплати на клиентите си 56,8 милиона паунда.