Преди дни от Сдружението за модерна търговия обясниха, че дигитализацията на ваучерите ще повиши разходите за услугата заради банковите такси, които ще останат за сметка на търговците.
Банковите такси и таксите на ПОС терминала натоварват системата, но това по никакъв начин не засяга потребителите, заяви Стоилка Арсова, директор на дирекция "Националната картова и платежна схема" (дирекцията e на подчинение на Съвета на Директорите на БОРИКА АД - бел. ред):
"Таксата зависи, основния компонент зависи от схемата. На пазара има три схеми - едната е българска, другите са две международни. Схемата определя основния компонент, върху който се гради комисионната отгоре", посочи Арсова.
Високата цена на схемата вдига и стойността на услугата, но не за ползвателите, посочи председателят на сдружение "Борд на българските оператори на електронни ваучери за храна" Радко Врагов:
"Няма никакви такси към потребителя. Операторите си поемат техните разходи за обслужване и така нататък. Сключват се договори с работодателите. За ползвателите картите са безплатни, услугата на ПОС терминал е безплатна, няма промени в условията. И таксите започват от ПОС терминала нататък", посочи Врагов.
От сдружението съобщиха, че след дигитализацията на ваучерите интересът към услугата значително расте, а операторите предлагат на държавата варианти за разплащане с ваучери и за социалните плащания, плащанията за вредни условия на труд, транспортни разходи.