Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Стелантис" затваря завода си в британския град Лутън, където се произвеждат вановете "Воксхол"

Автокъща на Vauxhall в Лондон, архив.
Снимка: ЕПА/БГНЕС

"Стелантис" (Stellantis) обяви днес, че планира да затвори завода си в Лутън, Южна Англия, в който се произвеждат вановете "Воксхол" (Vauxhall), което заплашва 1000 работни места, предаде Ройтерс.

Компанията, която е собственик на марките "Пежо" (Peugeot), "Ситроен" (Citroen), "Крайслер" (Chrysler) и "Фиат" (Fiat) съобщи, че ще консолидира британското производство на лекотоварни превозни средства в завода си Елсмиър Порт в Северна Англия, където е инвестирала 50 милиона бр. лири (63 мил. долара) в център за изцяло електрически автомобили. 

Листваната на Миланската борса компания обяви, че планира да прехвърли "стотици работни места" от Лутън в Елсмиър Порт и вече е започнала консултации със служители и синдикати.

"Въпреки че е обнадеждаващо да се види как "Стелантис" инвестира в бъдещето на завода в Елсмиър Порт, сме наясно, че това ще са тревожни времена за служителите в Лутън", съобщи британското правителство.

Компанията не даде подробности колко работни места ще бъдат засегнати. 

През юни "Стелантис" призова правителството да направи повече, за да стимулира търсенето на електрически превозни средства и съблюдаването на правилата, според които автомобилостроителите трябва да продават повече електромобили, предупреждавайки, че бездействието може да доведе до спиране на британското производство.

Като част от прехода към електрически автомобили производителите трябва да продават определен процент автомобили и ванове с нулеви емисии, съобщи Би Би Си.

Според сегашните изисквания електрическите автомобили трябва да са 22 на сто от общите продажби, а вановете - 10 на сто тази година, като са предвидени и глоби за неизпълнението им.

Автомобилостроителите, които имат заводи във Великобритания, настояха правителството да смекчи правилата, аргументирайки се, че търсенето на електрически автомобили не е достатъчно силно и са необходими повече инициативи за водачите, за да преминат към електромобили.

По публикацията работи: Мария Йорданова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени