Платформата за облачни услуги Google Cloud обяви в сряда, че влиза в партньорство Air France-KLM, за да помогне на френско-нидерландския авиопревозвач да трансформира своята стратегия за данни и генеративен изкуствен интелект (gen AI), съобщава Ройтерс.
С тази промяна на стратегията Air France-KLM има за цел да подобри услугите за своите пътници чрез по-персонализирани оферти, да опрости данните и използването на генериращ ИИ и да ускори иновациите в компанията.
Според изявлението, авиокомпанията ще премести приложенията си в облака на Google и "ще запази пълната собственост и контрол върху своите данни, като същевременно ще подобри времето за пускане на пазара на нейните продукти, иновациите и по-малко забавяне при обработката на данни, за да може Air France-KLM да обслужва по-добре своите бизнес звена в техния дигитален път на развитие".
Освен това Google Cloud заяви, че ще осигури обучения и поддръжка за екипите на Air France-KLM по време на процеса на промяна.
"Горди сме да подкрепим Air France-KLM в нейното иновативно пътуване и да помогнем на групата да определи бъдещето на авиоиндустрията", коментира президентът на Global Revenue в Google Cloud Мат Ренър.