По думите му от доста време се забелязва как ТикТок се налага. Той напомни изследване, поръчано от СЕМ, за дигиталните навици на българската младеж, според което 97% от хората между 14 и 18 години използват ТикТок. Според него това е плашещо. А според времето, което се прекарва в приложението, страната ни е в първите 3 места в Европа.
В ТикТок се създават множество неавтентични профили, които да лайкват и коментират определени видеа - така те ги правят видими, обясни Тулечки, като подчерта, че това е един от методите едно послание да стигне до възможно най-много потребители. По думите му обаче освен неавтентичното поведение, има и голямо количество автентично поведение. Той отбеляза и плащането на инфлуенсъри с много последователи за определена цел.
"Без регулация и без преосмисляне на ролята на тези популярни личности, няма много какво да се направи", смята Никола Тулечки и посочи какви са практиките в други европейски страни.
По думите му информационната среда в момента е наситена от всякакъв вид съдържание, което е на едно място. "Всичко е омешано в една информационна боза", посочи той.
Експертът изтъкна, че алгоритъмът на ТикТок е направен много добре, за да разбере точно какво съдържание някой иска да гледа, за да го направи зависим от приложението. Тази технология се превръща в един вид редактор, който е на всеки потребител, обясни той. Според него от една страна е въпросът за регулацията, но от друга – е въпрос на нагаждане спрямо новата информационна среда.
Тулечки е оптимист за Европа в това отношение заради вниманието на законодателя за регулация.
Той препоръча на хората да спазват "информационна хигиена".
Цялото интервю на Силвия Великова с Никола Тулечки в предаването "Преди всички" чуйте в звуковия файл.