Това съобщи пред БНР Стелиян Николов, директор на хасковския Драматично-куклен театър "Иван Димов" и председател на Асоциацията на работодателите в театъра. Асоциацията излезе с отворено писмо, в което алармира, че в бюджета на Министерството на културата няма достатъчно средства за изплащането на задължения към доставчици на услуги и няма пари за никакви други разходи, освен за заплати и т.нар. спешни.
Николов изрази предположение, че тази сума от 3 милиона лева не е достатъчна.
"Хората ни търсят постоянно с молба да платим. Като не зависи от нас, ние се превръщаме в неизрядни платци", обясни той.
В системата за електронно бюджетно разплащане "Себра" каквото е зависело от институциите, вече е заложено. Топката е в Министерството на културата. Надяваме се на коледно чудо, заяви театралният директор.
Театрите изпращат трудна финансова година с петно върху гилдията, прави равносметка Стелиян Николов.
Относно скандала с източените от театри пари той коментира, че това е "огромно петно" за всички, които съвестно си вършат работата:
"Далеч съм от мисълта, че двама колеги, директори на театри, са измислили цялата тази схема. Няма наказани, най-вероятно няма и да има и всички оставаме с горчиво усещане, че нечестността се награждава, а честността се наказва. (…) Вървят проверки, а пък няма резултати."
Според него отзвукът от този случай в обществото е "широк и не е поредното нещо, което ще мине и замине".
Николов изрази мнение и по казуса със спектакъла на Бърнард Шоу "Оръжията и човекът", предизвикал остри и разнопосочни реакции и довел до протести:
"В последните години много бързо се поляризираме, без да можем да претеглим на везните едното и другото. "Палим" доста бързо. Има може би някакъв проблем, реакция за тази конкретно пиеса, може би е въпрос на по-широк спор, но това пали адски бързо обществото, а други проблеми като че ли се правим, че не ги виждаме. Намираме отдушник ли, за нещата, натрупани през годините като проблеми? Това бързо поляризиране на ситуацията като общество за такива малки проблеми ме притеснява. А за големите да сме глухи и слепи. Това се окажа доста успешен пиар за Народния театър."
Изкуството е много субективно. Няма рецепта, няма правилна формула за нещата, но е важно да отидеш и да видиш – можем да направим разлика между добър театър и лош театър, подчерта директорът на Драматичния театър в Хасково.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.