В рубриката "Разговорът" поканихме трима представители на водещи издателства в България, за да споделят своите виждания за литературната 2025 година. Десислава Желева, Темз Арабаджиева и Димитър Риков. Те обсъдиха какви са очакванията, темите и предизвикателствата, които предстоят в света на книгите. Ето какво разказаха те.
"Може би тенденциите не ни засягат толкова пряко", сподели Десислава Желева. "По-скоро се стремим да правим устойчива литература и да издаваме книги, които не са толкова базирани на моментните вълни, а такива, които ще останат в библиотеките, домовете и умовете на читателите за по-дълго време." Тя подчерта, че основната аудитория на издателството е по-зряла публика с ясно изграден литературен вкус. "Издаваме класически издания и съвременна литература, но не толкова жанрова", допълни Желева, акцентирайки на дългосрочния подход към избора на заглавия.
Темз Арабаджиева обърна внимание на важността на технологичните промени и тяхното въздействие върху издателската дейност. "Смятам, че част от тенденциите на 2024 г. ще се пренесат и през 2025 г. Целият бранш на книгоиздаването ще трябва да се замисли по-сериозно за някои от новите явления, на които станахме свидетели", сподели тя. Една от основните теми, според Арабаджиева, ще бъде ролята на изкуствения интелект. "Това се превърна в много любима тема за обсъждане – как тя ще се отрази на бранша", отбеляза тя, визирайки както потенциалните възможности, така и предизвикателствата, които технологиите носят със себе си.
"Нашето мото е ‘Книги за цялото семейство’," сподели Димитър Риков. Той подчерта, че стратегията на издателството е насочена към разнообразие и обхващане на всички жанрове. С тази философия те се стремят да предложат по нещо за всеки читател, независимо от възрастта и интересите му.
Слушайте!