Целта е да бъдат съкратени сроковете за реакция и оптимизация на разходите при извършване на улични ремонти, да се повиши оперативността, гъвкавостта и ефективността на планиране. Предвижда се в него да работят 51 души.
Пред Радио София, един от вносителите на доклада – общинският съветник от "Възраждане“ Деян Николов обясни, че в момента София е разделена на три части и се подписват рамкови договори със строителни компании, които имат ангажимент да поддържат пътната инфраструктура, в това число и маркировката, и знаците.
"Основният проблем, който имаме е, че качеството и времето за реакция на тези компании е далеч под задоволителното. Подписват се рамкови договори за 4 години. Това излиза на Столичната община около 25 млн. лева. Само че, в момента, в който трябва да се направи нещо, например да се обнови някоя пешеходна пътека, сами разбирате, че това са големи компании и за тях подобен малък ремонт не е приоритет“, каза Николов.
По думите му, има случаи, в които Столичната община чака с месеци за извършването на подобни, малки ремонти. В договорите са заложени минимални неустойки, отбеляза Деян Николов. Със създаването на общинско предприятие „Софийски улици“, Столичната община ще заплаща същите средства, каквито и досега, но ще се подобри качеството и бързината на работата, посочи той.
"Коренно различно е да можеш да се обадиш на свое собствено общинско предприятие, на което това му е фокусът и то ще реагира веднага на всеки сигнал“, изтъкна Деян Николов.
Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера е един от противниците за създаването на общинското предприятие. Пред Радио София той коментира доклада от политическата му гледна точка.
"Виждаме една трайна колаборация и през този доклад между ПП-ДБ-"Спаси София“ и "Възраждане“, което е политически Франкенщайн. Това е политическият нюанс. От гледна точка на доклада – създава се поредният общински мастодонт, който всяка година ще пристига със сметка на един лист А4 и ще иска пари от бюджета, които еднолично ще се харчат само и единствено по разпореждане на кмета на общината, респективно на зам.-кмета по транспорт“, каза Контрера.
Според него, създаването на общинско предприятие "Софийски улици“ ще струва на Столичната община 3 млн. лева повече, отколкото с външни фирми.
"Каквато и структура да се занимава с тази пътна маркировка, ако няма изключително строг контрол и санкции от самата община, няма да се получи. Затова, за мен е по-добре да се назначат инспектори, които да се ротират в различните райони на София и да осъществяват качествен контрол. В договорите с външните изпълнители да бъдат заложени много по-високи санкции. Тогава ние ще постигнем и по-добра цена, и по-добро качество“, обясни Карлос Контрера.
Докладът за създаването на общинско предприятие "Софийски улици", заедно с Правилник за дейността на новата структура, все още не е гласуван в Столичния общински съвет.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.