Стандартният теснолинеен път е почти два пъти по-широк от този на родопската теснолинейка. Проектът е реализиран от държавата чрез трудова повинност, отбелязва директорът на музея Борис Хаджийски.
През 1920 г. излиза закон за построяването на тесен жп път в Родопите и Пирин. Днес теснолинейката преминава по маршрут от 125 км и 35 тунела по направлението Септември – Добринище, като включва най-високата гара на Балканите – Аврамово.
По време на откриването на една от отсечките цар Борис III е управлявал локомотива до гара Белица, припомня друг любопитен факт Хаджийски.
Изложбата е покана за партньорство от страна на музея към туристически фирми, защото рекламирането на културното и природното богатство на страната е общо дело.
"Можем да кажем, че разполагаме с едно чудо. Забележителна, световна атракция", подчертава директорът на РИМ-Пазарджик.
Изложбата може да се види до 23-ти април.