Митата на президента Доналд Тръмп, както вече въведените, така и новите, с които той току-що заплаши, причиняват "хаос" в автомобилната индустрия на САЩ, смята изпълнителният директор на "Форд" (Ford Motor) - Джим Фарли, цитиран от бизнес телевизия CNBC и агенция Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на втория по големина производител на автомобили в Америка описа митата от 25% върху вноса на стоманата и алуминия, както и заплахата от налози в същия размер за Мексико и Канада, като добавящи "много разходи и много хаос" в автомобилната индустрия.
"Президентът Тръмп говори много за това да направим нашата автомобилна индустрия в САЩ по-силна, да донесем повече производство тук, повече иновации в САЩ и ако тази администрация успее да постигне това, това ще бъде едно от най-значимите постижения. Досега, това което виждаме, е много разходи и много хаос“, каза Фарли.
"Това е, с което се занимаваме в момента", посочи Фарли във вторник по време на инвестиционна конференция на анализаторската фирма Wolfe Research.
Фарли и бъдещият финансов директор на "Форд" Шери Хаус казаха, че по-голямата част от стоманата и алуминия на компанията са с местни източници, обаче има доставчици на автомобилния производител, които доставят такива материали извън страната, което може да окаже влияние върху разходите.
Фарли изглежда най-загрижен за потенциалните мита върху стоки от Мексико и САЩ, като каза, че мито от 25%, което може да влезе в сила веднага след 1-ви март, ще бъде "опустошително" и ще "пробие дупка в индустрията на САЩ, която никога не сме виждали".
Бизнесът в цялата държава предупреди за последици от митата, като много компании с голямо производство се затрудняват да планират следващите стъпки или да определят дали Тръмп ще изпълни сигнализираните политически ходове.
Ford обмисля области, в които може да натрупа запаси, за да се подготви за потенциални 25% мита върху целия внос от Мексико и Канада, казаха ръководители на компанията. Тръмп планираше да въведе тези мита по-рано този месец, преди да ги отложи до март.
Компанията от Диърборн, Мичиган, е по-малко изложена на последствия от митата за Мексико и Канада, отколкото нейния международен съперник General Motors или производителят на джипове Stellantis , казаха анализатори. По-голямата част от производствената база на Ford е в САЩ и превозните средства, които внася от външни страни, са по-малко печеливши от продуктите, които внасят неговите конкуренти, отбелязва Ройтерс.